“We must go beyond textbooks, go out into the bypaths and untrodden depths of the wilderness and travel and explore and tell the world the glories of our journey.”

John Hope Franklin

Tuesday 11 December 2012

NZ school life updated-Bahasa Melayu

‎11/12/2012: selepas bersiap-siap, kami bertolak ke AIS St Helens pd pukul 8.15 pagi. Jalan x berapa sesak, jd kami tiba di institusi tersebut pada pukul 8.45 pagi. Bergerak ke kelas masing-masing. kami belajar perkara yg berbeza-beza dan menarik. Kelas pagi tamat pada pukul 12.00 tepat dan makan!!! 12.30, kelas tengah hari bermula dan kami kembali ke kelas masing-masing. guru yang berbeza dan suasana kelas lebih santai.

pukul 2.10 petang, kelas tamat n extra class bermula pada pukul 2.15. Hari ini, subjek kelas tambahan ialah kemahiran mendengar dan kami hanya perlu mendengar rakaman suara serta jawab soalan-soalan yang diberikan. Kami perlu mendengar dengan teliti dan hal ini secara x langsung meningkatkan kemahiran mendengar kami. Ianya sangat berkesan.

Hari ini kami ke Rose Garden, Mission Bay dan Michael Joseph Memorial Park. Banyak gambar yang menarik telah kami ambil dan kami berasa sangat seronok. Malamnye, kami telah mengadakan BBQ ber
sama pihak Mesra Homestay dan semuanya sangat berselera.

Lynn Mall, tempat kami membeli coklat dan manisan. Pelbagai jenis manisan telah kami beli dan ianya sangat menyeronokkan. Pulang ke Homestay, kami pun bersiap-siap untuk tidur. Tidak sabar rasanya menunggu hari esok...

No comments:

Post a Comment